Curriculum

Pe lângă creșterea statutului programului, legarea activităților Eco-Schools de curriculum asigură faptul că Eco-Schools este într-adevăr integrat în cadrul comunității școlare.

Strategia generală sugerată este aceea de a integra conceptele de educație ecologică în subiectele deja existente și nu de a prezenta un subiect nou. Pe lângă creșterea gradului de conștientizare a mediului, construirea unei dimensiuni de educație ecologică într-un anumit subiect îmbogățește subiectul în cauză și astfel îl face mai relevant și mai interesant.
Această acțiune nu trebuie să fie o sarcină dificilă. Numărul de legături depinde de modul în care este structurat curriculum-ul și de dorința profesorilor de a se angaja în această inițiativă. Profesorii ar putea introduce principii de educație ecologică prin predare incidentală sau chiar prin predare planificată sistematică care vizează acoperirea unui aspect particular al curriculumului.
Integrarea în curriculum nu ar trebuie să fie o procedură dificilă. Acesta poate varia de la o referință scurtă atunci când o temă curriculară o justifică, la o legătură la scară completă, astfel încât activitățile Eco-Schools să acopere pe deplin cerințele curriculare specifice.
Atunci când se realizează legătura dintre Programul Eco-Schools și programa școlară formală, școlile vor identifica zonele din curriculum care vor permite tinerilor:
  • realizarea rezultatelor de învățare necesare⁏
  • îmbunătățirea experienței lor de învățare⁏
  • să dezvolte atitudini informate⁏
  • să dezvolte abilități de bază⁏
  • transferul de competențe în zonele curriculare⁏
  • să dezvolte conexiuni internaționale.
În cazurile în care mediul și educația durabilă nu fac parte din curriculumul național / regional, se fac recomandări cu privire la modul în care acest lucru ar putea fi încorporat.
Trebuie depuse eforturi pentru integrarea educației ecologice în curriculum, pe lângă includerea în domeniile mai vizibile de studiu, cum ar fi științele naturii și geografia. Școlile vin adesea cu propriile abordări educaționale inovatoare care îmbogățesc experiența de învățare.
Mai jos veți găsi câteva exemple privind modul în care activitățile Programului Eco-Schools pot fi corelate cu programa școlară:

Limba română și limbile străine

  • discutarea diferitelor aspecte ale problemelor de mediu⁏
  • redactarea proceselor verbale în timpul întâlnirilor⁏
  • scrierea scrisorilor către: politicieni, autorități educaționale, consilieri, lideri comunitari, editori de ziare, persoane de afaceri etc.⁏
  • dezvoltarea unor tipuri de proiecte / realizarea de cercetări cu conexiuni internaționale.

Matematică

  • proiectarea și efectuarea de sondaje
  • colectarea rezultatelor și prezentarea lor prin grafice
  • efectuarea calculelor matematice
  • gestionarea finanțelor
  • dezvoltarea unor tipuri de proiecte / realizarea de cercetări cu conexiuni internaționale

Religie

  • conștientizarea faptului că mediul este un dar de care trebuie să se bucure întreaga umanitate⁏
  • luând în considerare diferite modalități prin care copiii pot dezvolta simțul artistic al creației⁏
  • conștientizarea faptului că acțiunile iresponsabile ale unei persoane pot avea un impact negativ asupra celorlalți⁏
  • dezvoltarea unor tipuri de proiecte / realizarea de cercetări cu conexiuni internaționale.

Știinte Sociale

  • citirea / realizarea hărților școlii și ale localității în scopul evidențierii locațiilor importante⁏
  • înțelegerea modului în care oamenii interacționează cu mediul⁏
  • utilizând fotografii, documente, precum și alte surse de informații pentru a afla cum s-au schimbat anumite locuri și stiluri de viață de-a lungul anilor⁏
  • dezvoltarea unor tipuri de proiecte / realizarea de cercetări cu conexiuni internaționale.

Știintele Naturii

  • făcând observații și colectând date despre o problemă de mediu⁏
  • explorând diverse habitate și adaptările plantelor și animalelor care trăiesc în ele⁏
  • investigând diferite materiale și modul în care sunt utilizate⁏
  • monitorizarea consumul de energie, pierderea și conservarea⁏
  • dezvoltarea unor tipuri de proiecte / realizarea de cercetări cu conexiuni internaționale.

Informatică

  • folosirea de software pentru realizarea unor tabele (Excel etc.) în scopul organizării și prezentarea rezultatelor cercetării⁏
  • folosirea de software pentru publicarea de rapoarte⁏
  • folosirea de software pentru realizarea unor prezentări despre proiecte specifice⁏
  • dezvoltarea unor tipuri de proiecte / realizarea de cercetări cu conexiuni internaționale.

Educație tehnologică

  • proiectarea și construirea unui punct de separare a deșeurilor pe baza proprietăților variate ale diferitelor tipuri de deșeuri⁏
  • proiectarea și realizarea unui compost al deșeurilor⁏

Educație plastică

  • realizarea unor picturi și sculpturi pentru a înfrumuseța școala⁏
  • crearea de postere, pliante, autocolante și insigne pentru a sprijini campaniile⁏
  • organizarea de festivaluri de artă și expoziții care sărbătoresc progresul școlii în a deveni Eco-School⁏
  • dezvoltarea unor tipuri de proiecte / realizarea de cercetări cu conexiuni internaționale.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Echipa EcoȘcoală de la CNPR Beclean a participat, alături de alte școli din județ, la plantarea primei păduri Erasmus din România, eveniment coordonat de ISJ-BN