Monitorizare și evaluare

Pentru a afla dacă atingeți cu succes obiectivele stabilite în planul de acțiune, trebuie să monitorizați și să măsurați progresul.

Pe lângă faptul că vă permite să evaluați succesul activităților propuse și să planificați orice tip de schimbări necesare, un proces de monitorizare continuă vă va ajuta să vă asigurați că interesul pentru acest program este menținut în întreaga școală.
Monitorizarea și evaluarea progresului activității Eco-Schools reprezintă o oportunitate excelentă de a încorpora legăturile curriculare (etapa 5 a Metodologiei Programului Eco-Schools), în special pentru disciplinele: matematică, informatică și engleză, precum și dezvoltarea altor abilități: rezolvarea de probleme, gândirea critică și lucrul în echipă.
Metodele de monitorizare pe care le folosiți vor depinde de obiectivele și criteriile de măsurare stabilite în planul de acțiune pentru subiectele pe care doriți să le analizați și vârsta și abilitatea elevilor și a altor persoane care o vor desfășura.
În unele cazuri, vor exista modalități ușoare și exacte de măsurare a progresului. Acestea pot include:

  • măsurarea amprentei globale a școlii - un mod minunat de a produce date reale pentru a arăta cât de eficiente au fost acțiunile desfășurate. Acest lucru se poate face pentru una sau mai multe teme Eco-Schools, și anume: deșeuri, energie, transport și apă;
  • citirea contoarelor și calcularea economisirii de energie a facturilor - pentru a arăta efectul acțiunii de economisire a energiei;
  • cântărirea / numărarea cantității de gunoi sau a deșeurilor colectate pentru reciclare - pentru a arăta efectele inițiativelor de reciclare;
  • fotografii înainte, în timpul și după realizarea activităților - pentru a arăta progresul inițiativelor;
  • înainte și după evaluarea chestionarelor - pentru a arăta efectul dezvoltării biodiversității / școli;
  • folosind chestionare și sondaje pentru a analiza opiniile / datele de înregistrare.

Ar trebui să li se acorde elevilor responsabilitatea pentru desfășurarea activităților de monitorizare ori de câte ori este posibil. Acest lucru va contribui la promovarea unui sentiment de apartenență asupra activității ecologice. De asemenea, Comitetul Eco-Schools ar trebui să se asigure că:

  • rezultatele exercițiilor de monitorizare sunt afișate pentru toată lumea din școală (de exemplu, în grafice, diagrame);
  • întreaga comunitate a școlii este ținută la curent cu progresele înregistrate în atingerea obiectivelor ecologice convenite, prin afișarea rezultatelor sau a cifrelor în desfășurare la panoul Eco-Schools sau prin celebrarea realizării unui obiectiv în cadrul ședințelor;
  • datele sunt stocate în mod continuu, astfel încât atunci când aplicați pentru premiul Steagul verde, le puteți folosi ca parte a probelor.
Evaluarea este urmată de monitorizare. Evaluarea succesului activităților vă va permite să modificați planul de acțiune, dacă este necesar.
Datele de monitorizare vă vor ajuta să identificați dacă activitatea ecologică este ținta sau nu și dacă a fost sau nu eficientă. Apoi, se poate decide dacă sunt necesare modificări ale obiectivelor inițiale sau ale activităților și ce ar trebui să implice acestea.
O modalitate foarte eficientă de evaluare a obiectivelor constă în efectuarea unei analize complete de mediu, aceasta fiind o repetare a analizei inițiale de mediului și puteți utiliza același document de analiză. Comparând noile răspunsuri cu cele pe care le-ați făcut inițial, vă veți oferi o indicație clară a progresului general al școlii față de obiectivele sale ecologice și vă va ajuta să planificați obiectivele viitoare.
De asemenea, asigurați-vă că atunci când obiectivele sunt îndeplinite, succesul este sărbătorit!
Celebrarea este un agent motivant puternic. Sărbătoriți realizările școlii pe o scară largă prin articole de ziar, buletine de știri, în timpul orelor și în cadrul comunității locale mai largi. Pe lângă faptul că generează un sentiment general de bunăstare care menține impulsul proiectului, aceste festivități oferă o mare oportunitate pentru promovarea Programului Eco-Schools.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Echipa EcoȘcoală de la CNPR Beclean a participat, alături de alte școli din județ, la plantarea primei păduri Erasmus din România, eveniment coordonat de ISJ-BN